Dorośli

        Dorośli rozpoczynający dopiero swoją przygodę z Karate mają często sporo ograniczeń ruchowych które często zniechęcają ich do przyjścia na trening, a to wielki błąd, bo właśnie dzięki treningom ograniczenia te nie będą się pogłębiały. Często wśród dorosłych po skończonym treningu słyszy się słowa „ale byłem dziś zmęczony nie chciało mi się po pracy przyjść na trening ale przyszedłem i teraz czuję się wspaniale, jestem bardziej wypoczęty niż przed treningiem” Taki właśnie efekt niesie za sobą ruch. Dorosły człowiek jest świadomy tego czego oczekuje, pozwala to na zindywidualizowanie treningu. Osobie dorosłej można zadać ćwiczenie które przyniesie oczekiwane efekty i po wytłumaczeniu jak powinno wyglądać można być pewnym że będzie wykonywane poprawnie. To pozawala na wejście na wyższy poziom treningów.

        STAWANIE SIĘ DOROSŁYM „Karate oferuje jasne oceny rozwoju, których brakuje w innych nowoczesnych zajęciach  – zauważa dr Ann Iryine z Instytutu Psychologii Nort Columbia – myślę, że rozpoczęcie treningu jest ważną częścią stawania się dorosłym. Karate ma oczywiste poziomy zaawansowania”. Odmiennie niż Mała Liga Baseballu czy liga piłki nożnej ten sukces może być osiągnięty na drodze indywidualnej pracy. Każdy dorosły widzi rezultat swojego wysiłku. Nie jest on podkreślany ani osłabiany grupowym wysiłkiem. Wyższe stopnie są przyznawane w drodze zdawania formalnego testu przeprowadzanego w określonych odstępach czasu.

        RÓWNOWAGA Osobnik znęcający się nad słabszymi z reguły ma niską samoocenę i potrzeba czucia się silnym powoduje, że szuka ona słabszych od siebie. Wyczuwa oznaki słabości jak niechęć do spojrzenia w oczy, zgarbiona postawa, przy zaczepce szybki oddech, łamiący się głos i niepewność w odpowiedziach. Przeciwnie do tego, co rodzice mogliby sądzić, trening sztuk walki nie przygotowuje dzieci na otwartą rozgrywkę z „zaczepiaczem”; raczej powoduje wygaszenie sygnałów prowokujących agresję. Sztuki walki uczą patrzeć przeciwnikowi w oczy. Sparing uczy kontroli oddechu. Praca nad pozycjami jest integralną częścią rozwijania równowagi, siły i szybkich przemieszczeń.

        Zapraszamy na treningi wspólnie z pozostałymi grupami w każdy Poniedziałek i Środę w godzinach: 17.00-18.00 lub 18.00-19.00 w małej sali gimnastycznej na pierwszym piętrze w hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr2 im. Adama Mickiewicza w Głownie ul. Gen. Andersa 37 95-015 Głowno oraz w każdy Worek i Czwartek w godzinach: 18.30-19.30 na dużej Hali  przy Szkole Podstawowej nr2 im. Adama Mickiewicza w Głownie ul. Gen. Andersa 37 95-015 Głowno